Therese

Så här ser jag på saken

Året som gick

Publicerad 2009-01-02 16:34:08 i Allmänt,

Okej nu ska jag försöka mig på att sammanfatta året som gick, så kort som möjligt, kommer att bli i punkt form annars så har jag en känsla av att det kan bli ganska långt.

Januari: Jag börjar året på ungefär samma sätt som detta år, jag är sjuk har ont i halsen tappade nästan rösten osv. Vi får vikarie på religonen som är en plåga.

Februari: Hände inte så mycket denna månad. Jag blev magsjuk i slutet utav månaden.

Mars: Åkte hela familjen + mormor till Globen för att kolla på melodifestivalen, det var riktigt kul. Nedräkningen till studenten börjar.

April: Nedräkningen till Kretaresan börjar. Går på träningsläger i slutet av månaden på Örvallen det var grymt kul. Det blev en helg med mycket skratt. I skolan var det muntliga nationella i svenska B som stod på schemat. Inte långt kvar till studenten.

Maj: Nedräkningarnas månad, både till studenten och till Kreta resan.

Juni: Måndaden med stort J. Det här var nog den bästa månaden på hela året. Först tog jag studenten den 5:e och det var ritktigt skoj och jag skulle verkligen göra om det. Sen tre dagar efter studenten lyfter planet mot sol och värme, Kreta. Det var en vecka fylld med sol och glädje och att få vara med de som jag gillar mest. Går även på landskamp den 1:a Sverige-Ukriana.

Juli: Fyller år. Piss väder hela juli.

Augusti: Paniken infinner sig, ska jag flytta till Piteå eller stanna kvar och läsa distanskursen i Växjö. Det blev distanskursen.

September: Jobben börjar rulla in, först på Ultunarestauragen och sen på förskolan Hyttan. Första besöket nere i Växjö.

Oktober: Ännu mer jobb. Blir även ett besök nere i Växjö och jag beslutar mig att hoppa av kursen. Går även på landskamp, Sverige-Ungern.

November: Jobb fyllde även denna månad. Det började smidas lite planer om en utlandstripp. Snöstorm. Stockholm Horse Show med faster och kusin.

December: Jobb fyller denna månad också. Nedräkning till julafton. Sjuk. Julafton.

Detta var mitt år och höjdpunkterna var självklart studenten och kretaresan. Nu hoppas vi på att 2009 bjuder på ännu fler roligheter.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela