Therese

Så här ser jag på saken

Onödigt besök

Publicerad 2009-01-12 18:41:33 i Allmänt,

Ställde klockan på 06:25 imorse för jag skulle in till tandregleraren och ta bort tråden som jag har på baksidan av mina tänder, trodde jag. Jag hade inte tid förrens vid 09:20, men jag var tvungen att åka med 07:57 tåget in eftersom jag skulle komma försent annars. Så jag satt på station och läste min bok, Läppstifts djungel. När klcoan närmade sig tio över så gick jag till tandregleraren. Där fick jag sitta i en evighet, kändes det som. Strax efter halv tio fick jag komma in. Lite sur blev jag då när jag insåg att jag kunde tagit ett senare tåg. Han, tandregleraren, kollar snabbt på mina tänder, typ två minuter, och sen säger han : -Ja, nu behöver du inte komma hit mer för jag anser att vi inte kan fixa dina tänder mer. Så han säger hejdå och då blir jag ännu surare då jag inser att detta besök var helt meningslöst. Tycker han kunde sagt redan för ett år sen att jag inte behövde åka in någon mer gång. För den där tråden som jag har på baksidan utav tänderna ska sitta kvar tills den ramlar av. Helt meningslös besök om ni frågar mig.

Imorgon ska jag gå på bandy, Sirius-Västerås.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela