Therese

Så här ser jag på saken

Vaknade skräckslagen

Publicerad 2009-01-24 14:55:10 i Allmänt,

Vaknade tidigt imorse och hörde ett konstigt ljud. Jag kunde inte avgöra vart det kom ifrån men genast kom tanken om att det var en mus eller något som kommit in i rummet. Det blev tyst och jag lyssnade igen, ljudet kom tillbaka. Jag inser att ljudet inte kommer från mitt rum utan det kommer från min hall. Jag öppnar dörren och förväntar mig att det ska sitta en mus där på golvet stirrandes på mig, men jag hade fel. Det var alldels tyst när jag öppnade dörren. Ljudet kom tillbaka jag kollde skräckslaget omkring mig för att se vart den lilla musen satt någonstanns... Blicken fastnar på en påse som står i min hall. Det lät precis som att det kom därifrån, jag vågar inte gå fram och peta på påsen utan står och bara stirrar på den som att blickar kunde döda. Det blir tyst igen och jag började fundera vad jag skulle göra om det verkligen var en mus i påsen. Krafsandet kom tillbaka och till min lättnad så inser jag att det inte var en mus utan att det haglade och blåste ute så då blåste det på ytterdörren...

/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2009-01-25 23:32:57

HAHAHAHA XP

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela