Therese

Så här ser jag på saken

Onsdag

Publicerad 2010-04-07 21:03:24 i Allmänt,

Det blir fel i dagsrytmen när man är långledig. Det känns som att det bara är tisdag men det i själva verket är onsdag. Jobbigt blir det när man står och torrvoicar och inser att man säger att det är fel dag, då är det bara att göra om och göra rätt.
Blev lite torrvocning idag sen var det stationsmöte och så satt vi även med några från traffic för att se hur de jobbar.
Jag har aldrig haft några problem med att pendla förr. Då pendlade jag mellan Uppsala och Vattholma och om det var några minuters förseningar så blev man kanske lite irriterad just då men det var ju egentligen inget som drabbade en.
Men att pendla fram och tillbaka till Stockholm från Vattholma varje dag tar verkligen på krafterna. Alltid är det något tåg som är försenat och då drabbar det hela resan. Idag när jag åkte hem gick jag från redaktionen 17:00 och jag klev innanför dörren här hemma nästan tre timmar senare, 19:40. En resa som i vanliga fall tar max 1,5 timme tog nu det dubbla bara för att pendeln segade och därav missade man Upptåget och blev tvungnen att vänta på nästa.

Nu Grey's Anatomy och sen får det nästan bli sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela