Therese

Så här ser jag på saken

Året som gick

Publicerad 2011-01-04 17:21:12 i Allmänt,

Satte mig ner och började skriva om året som gått och inser efter en liten stund att det skulle bli en jättelång text med massor av babbel och du skulle säkert sluta läsa efter fem meningar. Därför gör jag det enkelt för mig. Det får bli en sammanfattning i punktform.

* Började året hemma men åkte ganska fort ner till mitt andra hem Båstad, Skåne.

* Skolan rullade på men ett stort snökaos drabbade Skåne vid flera tillfällen, blev insnöad några gånger. Det gick tom så långt att skolan blev inställd en dag.

Ett snöigt Båstad

* Helveteskursen Webbdesign blev ännu jobbigare då det visar sig att hela klassen fick IG i den stora slutuppgiften vilket också betyder IG i hela kursen. Jag har fortfarande inte fixas den lilla komplettering jag har därför står det fortfarande IG i betygsdokumentet, på den punkten.

* Det visar sig också i februari att hela kursen troligtvis ska läggas ner och att det inte skulle bli någon fortsättning efter sommaren. Ingen rolig känsla.

I kursen rörlig bild skulle vi göra en film. Våran blev en dokusåpa liknande skapelse. Vi tog våra personligheter och överdrev de till 10000. Här är del 1

* Jag hade cirka fem veckors praktik på Lugna favoriter, på MTG i Stockholm. Måste ha varit den roligaste praktiken ever!

På en praktik ska man inte bara kunna koka kaffe! Man ska kunna resa tält också!

* I juni tog skolan slut och det blev flytt hem igen. Det var då det även var dags att säga hejdå till alla underbara klasskamrater, tråkigt, och nu ett halvår efter inser jag hur mycket jag saknar de. Och håll i dig nu för det här trodde jag inte att jag skulle säga... Jag saknar Båstad, lite.

Ika tog studenten

* Midsommar firades hemma hos några kompisar till familjen. Det var en kväll fylld med skratt och femkamp.

* I juli firades min födelsedag traditionsenligt med en grillfest.

* I slutet av juli blev det en tripp till Stockholm och Gröna Lund med familjen och släkten.

I augusti skickades en programansökan in till Studentradion, Uppsala, vilket resulterade i Måndagschill med Terror och Fencke. Som sänds måndagar kl.13-14, om du skulle ha missat det.


I september åkte jag och Mickan iväg till Solna och Råsunda för att se svenska landslaget vinna mot Ungern med 2-0 i EM-kvalet.

* Sen i november och december började jobben på Ultuna att trilla in igen.

I december åkte jag och Ika till Stockholm och lekte modeller för en dag!

Det här var väl mitt år i stora drag. Finns säkert massor med skoj som jag har glömt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela