Therese

Så här ser jag på saken

Kära Upptåget

Publicerad 2012-04-17 19:41:12 i Allmänt,

Sitter hemma hos mamma och pappa nu efter en minst sagt rolig resa på Upptåget från Väsby till Vattholma, lägg till en gnutta ironi så blir det nog bäst.

Först fick jag veta att det tåg jag skulle åka med var inställt pga personalbrist så redan tidigt var jag inställd på att åka ett tåg som gick en halvtimme senare. Jag kommer ner till stationen och ska stämpla på en extra stämpel på min SL-remsa och gubben som sitter där stämplar då en helt ny resa, JIPPIE. Där var den remsan i princip körd, tack för den. Börjar gå mot trappan och kommer precis, innan jag börjar vandringen upp mot perrongen, på att tåget innan var inställt alltså borde det vara galet mycket folk som ska åka nu. Självklart, folk stod överallt, och när tåget kommer in så kastar sig alla på. Tåget börjar rulla och alla står som packade sillar då slår det mig att hälften av alla som står har ryggsäcken på sig, varför(?). Så varje gång tåget kränger till får den stackaren som står bredvid ryggsäckspersonen ryggsäcken i huvudet, måste vara lagom kul. Jag slapp det den här gången.

Såg också en välkänd person från förr när jag satt och pendlade mellan Vattholma och Stockholm när jag hade praktik på Lugna Favoriter. Vet inte om jag har berättat om honom. Han som satt och åt nötter och godis och satt och smaskade hur mycket som helst?! Och varje gång han haft påsen uppe var han tvungen att rulla ihop den lika fint som innan för att sen ta upp den två minuter senare och upprepa proceduren tills att han skulle hoppa av i Knivsta. Kan meddela att han fortfarande håller på med exakt samma sak cirka två år senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela