Therese

Så här ser jag på saken

Fredag

Publicerad 2012-06-01 10:15:45 i Allmänt,

Har krypit ner under täcket i sängen med datorn i knät regnet smattrar på fönsterbrädan och jag inser att jag alldeles strax ska bege mig på cykel mot jobbet. Jag har ingen som helst lust att gå ut i det här vädret, räckte det inte med det regn som kom igår?
Sitter just nu och funderar på om jag ska sätta på mig någon jacka eller cykla fort som sjutton utan i bara tröjan. Tror att det går jämt ut eftersom min "regnjacka" hänger hemma. Så det spelar nog ingen roll vilket val jag väljer för en förkylning lär nog att dyka upp i vilket fall som helst.

Jag har i alla fall varit duktig, eftersom jag har varit vaken från klockan åtta, så har jag hunnit dammsuga hela lägenheten och även tagit mig friheten att ta bort skyddsplasten på golvet som vi har haft ute nu när vi har målat. Vilken känsla det var att kunna gå barfota i hallen efter att nästan i en veckas tid ha varit tvungen att gå i ett par tofflor i det rummet.

Jag kan inte förhala det här på något sätt. Till jobbet måste jag ta mig och jag får väl ge mig ut nu och hoppas att jag inte är allt för blöt när jag kommer fram till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela