Therese

Så här ser jag på saken

Hej hopp

Publicerad 2007-08-21 20:42:31 i Allmänt,

Åkte in till stan ändå, fick skjuts in utav mamma. Glad över att jag slapp åka tåg så kom jag in till stan. När mamma hade åkt iväg så tog jag upp min mobil för och se ifall om Mikaela hade hört av sig, men icke sa nicke. Men Malin hade däremot skickat ett sms och sa att tåget var inställt och att hon skulle ta nästa som kom om en timme.
   Vart kanske inte så glad över att jag fick tillbringa en timme själv inne i stan, men jag ska inte klaga eftersom att jag själv egentligen skulle ha åkt det tåget om jag inte fick skjuts in utav mamma! Så jag gick runt där en timme för mig själv och kollade in lite kläder.
När det hade gått en timme så gick jag iväg till stationen för att möta upp Malin och gå mot banken där hon hade ett ärende att göra, vi fick en liten chock när vi gick in på banken och insåg att det var ganska mycket folk där inne. Men Malin tog en lapp på "andra ärenden" och det var bara 10 nummer före så det gick ganska fort.
Efter banken så gick vi till McDonalds och åt en varsin McFlurry. Och efter en stund så insåg vi att Mickan inte skulle komma till stan så då åkte Malin hem och jag tog bussen upp till mormor där mamma var!

Efter en stund där uppe så åkte jag och mamma till Gränby centrum och kollade på lite kläder. Köpte två tröjor! Sen åkte vi och hämtade pappa eftersom att han slutade precis då när vi skulle åka hem!

Imorrn börjar skolan!! Fick reda på för en stund sen utav Fia att dom har ändrat på busstiderna! Vet inte om jag ska bli glad eller sur över att vi ska kunna åka stadsbussarna till skolan?! Däremot så är jag sur över att dom har ändrat på tiderna på hemvägen. Bussarna ska gå 10 över eller 40 från skolan, och när man åker med bussarna som går 10 över så kommer man inte hinna med tåget som går 19 över och då kommer man få vänta i över en hel timme om man har otur!!!! 

Nej, nu får det vara nog med klagande från min sida så nu ska jag gå och hitta på något annat att göra! 

Puss // Therese


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela