Therese

Så här ser jag på saken

Måndag

Publicerad 2007-08-27 17:37:01 i Allmänt,

Hej hopp
Skolan idag, på ett sätt så är det skönt att det är igång igen för man har något att göra på dagarna. För dom sista dagarna på lovet var så dryga för man visste inte vad man skulle hitta på?!

Fattar inte vad det är för påhitt att panera in laxen i skolan?! Tycker inte om lax i vanliga fall och blir ännu surare när dom panerar in den och man tänker, åhh fisk (det är en rätt som brukar vara helt okej att äta) och man lassar på en portion på tallriken och går och sätter sig och får en chock när man inser att det är lax. Fast idag såg jag att det var laxpanneter innan så då lassade jag inte på. Fick gå till caféterian å köpa en ost och skinktoast i stället.

Annars så har skoldagen varit bra. Började dagen med en historia lektion och fortsatte med dubblelektion i berättarteknik med Kicki och sen så var dagen slut kl:14:35 och vi ta oss hem. Haha våran klass kan ha vissa stunder då vi är helt konstiga. Vi hade en liten uppgift på BT, vi skulle göra en liten radioteater. Kicki hade tagit ut en text som vi skulle läsa så vi gick ut med våran grupp och satte oss för att öva på den. Den var ganska konstig om man kan säga så och så läste Emelie sitt lilla stycke och precis då så går det några ettor förbi och Emelie säger: ettor. Kommer inte rikigt ihåg just nu vad det var hon sa innan, men en utav ettorna vände sig om och kollade på oss..

Sen när jag satt på tåget hem med Malin så kände jag att jag hade fått ont i huvudet, klev av tåget i Vattholma och stog och väntade på anslutningsbussen som skulle ta mig till Råstaberg. Det var nog bland dom jobbigaste bussresorna jag har varit med om. För på bussen satt det några nya 7:or och skrek och lyssnade på musik på mobilen, innan vi åkte från station så sa busschaffören : Om du inte lugnar dig nu så kastar jag av dig! Var inte så glad när jag gick på bussen och vart inte gladare när jag skulle åka ca 15 min med dom där barnungarna! 
   Känns som om alla 7:orn bara försöker bli tuffare å tuffare varje år, vet inte om det är så eller om det bara känns så!

Nej, nu ska jag sluta babbla! Måste snart gå å byta om träning ikväll och match imorrn borta mot Gimo hoppas att man blir uttagen!

Puss Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela