Therese

Så här ser jag på saken

Tisdag

Publicerad 2007-08-28 18:55:04 i Allmänt,

Många tankar går idag till alla Sevilla supportrar, spelar och ledare i Sevilla! Idag dog Antonio Puerta, spelare i Sevilla. Givetvis så går tankar oxå till familjen. Jag vet hur det är och känns att förlora någon man älskar och forlora den personen så plötsligt! Killen var bara 22 år och det var inget fel på honom, det var i lördagens match mot Getafe som han bara segnade ner och blev livlös i några minuter. Sen i lördags så har han fått andningshjälp och läkarna konstaterade idag att han kunde haft hjärnskador.
   Det är tråkigt när något sånt här händer, det spelar ingen roll om det är en spelare för motståndarlaget, för det är inte kul att mista folk bara så där.
Jag kommer ihåg hur jag kände mig när morfar dog, när jag tänker på det nu så kommer känslorna upp i mig igen.
Det här är en svart dag för fotbollen!

Nej, nu ska jag berätta om vad som jag har gjort idag. Har ju såklart varit i skolan, började 09:55 men var tvungen att åka med 8 tåget för jag kunde inte ta mig till halv 9 tåget och om jag skulle åka med det tåget som mamma åker så skulle jag komma försent! Så jag får helt enkelt gilla läget på tisdagar! Började morgonen/dagen med klassråd, det var helt okej, mindre glad vart man väl när man fick reda på att man är tvungen att ha en praktikplats klar till den 11 september. Eller den behöver inte vara klar, men då får man betala resor och sånt själv.
Sen när klassrådet var slut var det dags för en ny lektion Arbetsmiljö och säkerhet, helt okej lektion. Verkar inte så jobbig eftersom man kan ganska mycket innan! Sen var det lunch, maten idag var ris med korvstroganoff. Det var gott! Helt otroligt va?!
Sen var det dags för ljudmedia :). Idag var jag rikigt duktig och gjorde en jingel om varför man ska välja GUC. Och under lektionen så satt jag, Malin och Mikaela och kollade på friidrotts-VM.

Haha en rolig sak som hände idag på arbetsmiljö och säkerhets lektionen. Leif (läraren) ropar upp oss för att ta närvaron och så ropar han upp Martin och ett efternamn. Och vi började skratta fast det tog ett tag för oss att förstå och så säger Malin : Du menar väl Malin?!
Leif: Är inte Martin här?
Malin: Nej, du måste mena Malin för det är jag!
Så nu efter det så heter Malin, Martin!

Puss
Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2007-08-29 17:37:51

What?? va korven god? jag som chansade och tog veg maten, den smaka skit :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela