Therese

Så här ser jag på saken

16 dagar kvar

Publicerad 2007-12-08 14:57:34 i Allmänt,

Ja, det är bara 16 dagar kvar till jul och vi håller på för fullt här hemma och gör det lite juligt. Adventsljustakarna och stjärnorna åkte upp förra veckan och nu pyntas det ännu mer här hemma. Det är det jag älskar med julen, det blir mysigt med allt ljus och alla små saker som ställs upp i husen. Det enda som jag tycker saknas är snön som lyser med sin frånvaro, jag sa redan förra julen att en julafton utan snö är ingen julafton. Det känns faktiskt som om att snön inte kommer komma, eftersom det är så varmt ute, det känns inte som att det är december.

Men något som jag är ganska stolt över, är att jag nästan har handlat klart alla julklappar, har några kvar. Jag tänker inte avslöja några eftersom jag vet att några av dom läser min blogg.

Något som hör till julen är såklart som jag har nämt där uppe, allt pynt, granen är oxå en jättestor del utav julen. Julkalendern som går varje år, som börjar första december och sista avsnittet går på julafton den 24 december. har inte sett årets julkalender, har inte haft tid, men jag vet vad den handlar om så jag ska väl ta och kolla på den någon gång. Jag kan faktiskt erkänna att jag inte har sett julkalendern på flera år och det beror på att  jag har tyckt att den har varit dålig. Men jag ska ge årets kalender en chans.

Bara för att byta ämnhe helt drastiskt så klicka på länken och läs denna lite speciella artikeln om kampfisken Sten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1419576.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela