Therese

Så här ser jag på saken

Då var julen över

Publicerad 2007-12-27 19:47:37 i Allmänt,

Lika länge som den vara, lika snabbt är den borta. Då pratar jag såklart om julen. Den är så efterlängtad varje jul och när den är här, så försvinner den på en gång. Men jag hann ändå med ganska mycket under julen. På julaftonsmorgonen så öppnade jag och Ika lite julklappar innan vi åkte in till mormor och åt gröt. Sen efter det så fortsatte vi in till Kista, där några kusiner bor. Där var hela släkten på pappas sida och vi började det hela med att gå en liten tipsrunda som Jossan hade gjort. Det var ganska enkla frågor och jag och mamma fick 8 av 9 rätt, det var ganska många som fick det så då blev det en utslags fråga. Där vi fick ta reda på hur många snabbmakaroner det var i burken, jag och mamma drog till med 375, då säger Julia, kusin på 5 år, 600. Tror du inte att hon nästan har rätt, det var 691 st i burken. Det kan ju påpekas att hon fick lite hjälp under tipsrundan, utav Jossan som gjort allting, så lite fusk tycker jag att det var.
Men sen efter det så satte vi oss ner och åt. Efter det kom tomten och delade ut lite julklappar. Och när tomten hade gått så var det dags för Kalle Anka på tv:n, och jag är ganska stolt, jag såg HELA Kalle Anka. Har bara sätt vissa bitar, för jag är inte direkt ett sånt stort fan utav Kalle Anka. Sen när Kalle var slut så åkte dom flesta hem, men inte vi. Vi var kvar och delade ut dom resterande julklapparna och vi kom hem runt 21, men det var en trevlig kväll.

På juldagen åkte vi upp till farmor och farfar och åt lite julmat och träffade alla kusinerna på pappas sida igen. Blev inte så långvarig där uppe, för jag kände att jag ville vara hemma eftersom att vi inte var det på julafton. Och igår på Annandagen så åkte vi hem till mormor och åt lite mat.

För att sammanfatta julen så var vi nästan inte hemma någonting, men det var kul och jag fick många fina julklappar. Jag fick bla. Beverly Hills säsong 2, kläder, Goal 2 mm.

Och sen fick jag även en bra julklapp dagen innan julafton. Då när Real Madrid besegrade Barcelona borta med 1-0. Julio Baptista stog för det enda målet i matchen.

Imorrn låter det som att jag ska vara barnvakt åt Oskar, Julia och Johan. Och det känns som jag håller på att bli sjuk så här lagom till nyårsafton, som jag inte har någon aning vad jag ska göra då. Tror att jag antagligen blir hemma.

Puss Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela