Therese

Så här ser jag på saken

Parlamentet, Idol 2007 och Stockholm Horse Show

Publicerad 2007-12-08 14:48:54 i Allmänt,

Hej hopp,
Igår åkte vi till Stockholm och skulle se på Parlamentet, med vi så menar jag klassen. Det var skitkul, och jag hade gått och längtat efter det under praktiken. Skrattade så att tårarna nästan rann, tror Erika vet vad jag menar, med tanke på våra tyskalektioner som vi hade i ettan.
Vill inte avslöja något som hände, utan jag tycker att du ska se på programmet på söndag klockan 20:30 på tv4, för om jag berättar något så är det ju inte kul. 
   Inspelningen utav Parlametnet görs på SVT, orkar inte förklara varför. Sist när vi var där och skulle se på Time Out så mötte vi Peter Jihde i dörren påväg ut, igår så såg vi Markus Fagerwall, Idolvinnaren från förra året för dom som inte kommer ihåg det. Sen såg vi Albert Svanberg, tror han är ansvarig utgivare för sporten och sen så sa Emma och Ingrid att dom hade sett Magdalena Forsberg. Kan även säga att Markus Fagerwall medverkade i Parlamentet, satt snett bakom. Kan oxå säga att dom som var med va, rött parti: Annika Andersson och Robert Gustavsson, blått parti: Petra Mede och Johan Rheborg.

Sen när det var slut så var det bråttom till bussen som skulle ta oss till Centralen, för jag var tvungen att hinna med 18:11 för annars så skulle jag vara tvungen att vänta i Uppsala i nästan 1 timme och jag skulle bli tvungen att betala resan hem som jag annars skulle kunna åka med mitt skolkort. Men som tur var så hann jag och Malin med tåget, vi sprang från bussen till tåget, jobbigt var det för det var människor överallt och mitt i alltihopa så gick Malins väska upp och hon blev tvungen att stanna och plocka upp det som ramlade ur, men vi hann med.

Sen när jag väl var hemma och hade ätit min mat så var det dags att se på Idolfinalen som blev så jämn som jag trodde att den skulle bli. Jag satt och höll på Marie att hon skulle vinna, visst Amanda är en jättecool tjej och hon är en artist men hon var inte vinnaren av Idol 2007 och det kändes som svenska folket höll med mig, även fast det blev så jämt som jag trodde.

Åhh, förra helgen så var jag ju med min faster och min kusin, till Stockholm Horse Show. Det var rikigt kul och underhållande. Vet inte vad jag ska berätta om det, för det känns som att om jag börjar berätta så kommer det bli hur långt som helst och det här inlägget är redan långt.. :p Men jag kan säga att det var en fransk hästdressör där och det var ganska coolt det som han fick hästarna att göra, dom ända hjälperna han hade var, rösten och ett spö. Han fick hästarna att sätta sig, ligga ner och se helt döda ut m.m.

Nej, nu ska jag gå och duscha för vi ska upp och fira Johan som fyller 2 år idag. Grattis säger jag.

//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela