Therese

Så här ser jag på saken

Torsdag

Publicerad 2007-11-08 20:29:56 i Allmänt,

Hej
Veckorna bara försvinner bort och det är endast 7 veckor kvar till det nya året och det är bara 45 dagar kvar till julafton just nu som jag skriver detta. Jag längtar till julen, framför allt nu när jag och Mikaela håller på och planerar till vårat julprogram som vi ska sända i slutet utav november, på Studentradion. Då när vi sitter och skriver de små texterna som vi ska läsa in, så känner man hur mycket man saknar den och hur mycket man tycker om den.

Har inte skrivit på några dagar, men det har helt enkelt varit så att jag inte har haft tid. För när jag har kommit hem på kvällen efter praktiken så måste jag äta och sen så sitter det oftast en annan person framför datorn och hon flyttar på sig när alla bra program börjar på tvn så då blir det ingen tid för mig. Men jag har tänkt att jag ska sammanfatta allt så kort som möjligt.

Som sagt så var ju släkten på mammas sida här i lördags och "firade" Halloween. Blev väl en helt okej kväll. Jag tillbringade den mesta tiden framför datorn, men sen när klockan närmade sig 22 så gick jag och slog på tvn och kollade på när Real Madrid åkte på en 2-0 förlust borta mot Sevilla. En riktigt tråkig match.

Sen på söndagen, för övrigt så var det den sista dagen på lovet, tillbringade jag med släkten på pappas sida uppe i Östervåla på en "resturang". Farmor fyllde 75 år i slutet av oktober och det skulle firas och av någon konstig anledning så hittade dom en "resturang" uppe i Östervåla som dom tyckte passade jättebra. Tycker inte att man kan kalla det resturang, kändes mer som ett litet värdshus eller vad man ska säga. Vi var dom enda gästerna där. :/ Men det var trevligt som det alltid brukar vara när man träffar dom.

Sen i måndags så var det dags för praktik igen, jag och Mikaela gjorde nyheterna som vanligt, sen när vi gjort dom fick vi sända Café Måndag. Det gick väl okej,  lite små tabbar. Men det kan ju inte vara perfekt hela tiden. Sen när vi hade sänt det och vi gick på "lunch" klockan var kvart i 3, så jag vet inte riktigt om man kallar det lunch. När vi kom tillbaka efter den så frågade Emil vad vi ville göra, eftersom vi har varit där i 4 veckor nu, så borde vi kanske vilja hitta på något själv. Det började med att vi skulle göra en enkät om julen, med lite människor på stan och slutade med ett helt program som Emil gick med på. Så det siter vi och planerar för fulla muggar, vi ska b.la ringa till tomten och göra lite inslag om julens historia.

I tisdags så gjorde jag och Mikaela samma sak på studnetradion som på måndagen. Sen fick jag en mindre trevlig upplevelse när jag skulle åka hem med tåget. Jag och Mikaela slutade tidigare, eller inte så mycket, jag skulle hinna med tåget som gick 16:49, brukar annars åka med 17:19. När jag kom till station så var det mycket människor och innan jag han in genom dörrarna möte jag två poliser som kom springandes genom station, men jag tänkte inte mer på det och traskade vidare. När jag kommer ut geneom dörrarna och ska gå till perrongen där Upptåget ska gå ifrån så ropar dom ut i högtalarna "Det har hänt en olycka söder om Uppsala, mellan Uppsala och Knivsta. Därför kommer det att bli förseningar på samtiliga tåg. Vi beklagar förseningen!". Jippie tänker jag, sist när det var en olycka så stog tågtrafiken still i timmar så jag förväntade mig en lång väntan. Tiden gick och tåget kom ca 20 min försenat. Jag var ovetande om vad det var för olycka, men var ganska säker på att det inte var så allvarligt eftersom det inte blev helt stopp i trafiken.
Men det var sen när jag kom hem som jag fick reda på vad som hänt, blev inte så glad då. Det visar sig att det var en kvinna som skulle med ett tåg från Dalarna till Stockholm, tåget var redan en timme försenat. Tåget hade redan börjat rulla, kvinnan öppnar dörren, som inte hade blivit låste än. Men hon hinner inte på, utan fastnar med foten i dörren och släppas efter tåget. Visst jag håller med om att det är hemskt. Men jag undrar vad man tänker med om man hoppar på ett rullande tåg!!!

Igår och idag har det hänt ungefär samma saker, var och tränade igår för första gången för den här säsongen. det var riktigt kul att komma igång igen.

Det här vart en riktigt lång blogg idag, hoppas att du har orkat dig igenom hela. Men nu ska jag gå och kolla på tv.
Imorrn ska jag ÄNTLIGEN träffa ERIKA!!!

//Therese

Kommentarer

Postat av: Kristines

Publicerad 2007-11-08 20:32:46

Hoppas du får en fin kväll!
Vilken frisyr passar Nicole bäst i? Om du vill rösta så gör det på min blogg. kram

Postat av: ebba

Publicerad 2007-11-08 20:34:28

Vad behövs mer för att göra min Catwoman-outfit hel? :)

Postat av: Lia

Publicerad 2007-11-08 20:35:36

ojdå :D ja tiden går snabbt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela