Therese

Så här ser jag på saken

Torsdag

Publicerad 2007-11-22 19:35:09 i Allmänt,

Hej
Igår var det träning, så det är därför det inte kom något inlägg från mig då. Det gick väl helt okej, trodde jag skulle ha lite träningsvärk idag, men det var inte så farligt.
Vi gjorde inte så mycket på radion igår, satt mest och slappade. Vi har ju inte så mycket att göra eftersom att det snart är slut på praktiken och så har det kommit en ny praktikant som har fått ta över våra nyheter, så nu har vi absolut inget att göra. Förrutom att planera vårat julprogram som är klart att sändas (kommer göra det nästa vecka på onsdag). Men idag så fick vi faktiskt en uppgift som vi ska få göra, till Skicka torsken. Vi ska intervjua någon från SJ och lite människor på station om Bistro-maten på tågen, vad dom tycker om den osv. Det blir nog kul, vi började lite smått med det idag. Vi visste tex. inte att dom serverade en trerättersmiddag för dom som åker 1:a klass i X2000 tågen.

Idag gjorde inte jag och Mikaela så mycket, vi gick igenom programmet imorse och sen efter lunch så fick vi det lilla uppdraget som står där uppe från Skicka Torsken. Sen när vi skulle gå så frågade Emma (musikchefen) ifall om vi ville vara med och sända Studentradiolistan imorrn, för det är en tjej som ska göra det imorrn, men hon är lite osäker på tekniken. Så då undrade Emma om vi ville hjälpa henne med det, och såklart så sa vi ju ja, för det är bland det roligaste man kan sända och vi har gjort det en gång tidigare och det gick hur bra som helst. Så det ser vi framemot tills imorrn.

Sen är det helg och jag har ingen aning om vad som händer, tror att vi ska upp och fira min kusin som fyller år idag, men jag är inte riktigt säker. Annars så ska jag bara slappa och ta det lugnt. 
 
Nu kommer jag byta samtalsämne ganska drastiskt, men hoppas inte att det gör något. Igår så spelade Sverige match mot Lettland hemma på Råsunda. Jag ville såklart vara där, men det blev inte så även fats det fanns hur många biljetter som helst kvar, utan jag såg matchen hemma framför tv:n istället. Missade första kvarten för jag var påväg hem från fotbollsträningen, så jag missade Sveriges första mål. Sveriges match i helhet var mycket bra om man jämför med matcherna mot Spanien och Nordirland. Sverige vann ju matchen med 2-1 och det betyder att vi är klara för EM2008. YEAH, äntligen säger jag bara.

Nej, nu ska jag gå och hitta på något annat!


//Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela