Therese

Så här ser jag på saken

Fredag

Publicerad 2007-10-05 18:39:29 i Allmänt,

Hej
Då var det fredag igen, dagarna går så himla fort nu när man har praktik och det är hur roligt som helst. Har lärt mig lite olika saker redan. Idag åkte vi till skolan för att hämta inspelningsutrustning (MD), vi ville ha en Zoom H2 men eftersom att Kjell inte var där så var det lite svårt så det blev en MD. 
   I veckan när vi satt och åt lunch (jag, mikaela, emil och någon kille från student tv:n), så sa Emil att lärare är dom som är lediga mest och det stämmer. För idag när vi var ut till skolan så var INGEN rtv lärare där, men runt kvart i nio så kom Johan, så då fick han skriva på pappret.

Idag så har jag och min praktikantkompis Mikaela gjort nyheterna i vanlig ordning, men idag så fick vi inte sända för det var några andra som sände Café Fredag. Så då passade jag och Mikaela på att gå och äta lunch. Sen efter det så gjorde vi lite olika små saker.  

Haha, idag vid kvart i ett ungefär ringer telefonen på studentradion och Emil svarar som han alltid brukar göra. Sen så säger han till oss att lyssna på radion (98,9). Då visar det sig att det sitter några tvåor i radio 1 på GUC och har dragit upp en mic regel och det går ut över hela Uppsala. Dom satt bara och planerade sitt program så det var inte så roligt att lyssna på. För mellan halv ett och ett så har GUC en "egen" tid där man kan sända ut program. 

Idag när jag åkte på moppen hem från bussen så såg jag en älg. 

I helgen så händer det inte så mycket, imorrn är det avslutning på fotbollen. Det blir nog kul. Annars så ska jag bara sova!!

Nu ska jag gå och äta godis. :)

Puss Therese 

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2007-10-06 21:30:11

Haha, stackars dom där tvåorna xD Jag kollade allas scheman på internet och RTV2A hade ljudmedier då så det var antagligen dom xD Inte för att nån lär veta vilka dom var förrutom kanske några på skolan men ändå! De sa ju inget vettigt. Först höll de på att planera ett program, sen spelade de nån låt och pratade samtidigt och bara typ flummade lite xD Men en sak undrar jag verkligen, varför sitter man i studion och planerar ett program med reglarna uppdragna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela