Therese

Så här ser jag på saken

Måndag

Publicerad 2007-10-01 18:11:26 i Allmänt,

Hej!
Måndag idag och det betyder att det var första dagen på praktiken. Det var hur kul som helst. Tog 8 bussen in imorse och träffade Mikaela på stationen vid 9 och då började vi gå mot studentradion. Vi skule inte vara där förens vid 10 så vi gick och satte oss i caféterian i Ekonomikum. När vi satt där kändes det som klockan gick hur sakta som helst, men sen när den närmade sig 10 så gick vi ner. Det var inte lika många studenter som glode på oss idag om man jämför med sist.  
    När vi kom ner dit så fick vi reda på lite olika saker som var bra att veta, sen fick vi en till "rundvandring" och så fick vi hänga med Emil till studion när han skulle ringa till någon person på kåren. Sen fick vi sitta och glutta lite på hemsidan och läsa i två häften om lite olika saker och sen runt 12 gick vi in i studion igen och "lekte" med mixerbordet så Emil fick se vad vi kunde. Tror aldrig att jag har varit nervös förrut över att göra lite saker som man blir tillsagd att göra, för när Kjell säger att där har du den saken och där den så känns det helt okej och så går han därifrån men nu stog Emil kvar och kollade och gav lite olika tips. Klockan började närma sig 13:00 och då börjar deras sändningar för dagen så då skulle Emil sända för att någon var sjuk, då fick jag och Mikaela vara med och han frågade ut oss om lite olika saker. Haha, sen under sändningen skulle vi "ställa" Emil mot väggen och ställa frågor som rörde sig om ljudteknik osv. Men det visade sig att han kunde hur mycket som helst. Så han sa stolt att han ledde med 2-0 eller något likande, sen i slutet utav sändingen så fick Mikaela rabbla upp alla som vunnit fotbolls VM (herrar) och då vann vi, men det erkände han aldrig!
   Sen var det slut på dagen och jag och Mikaela gick och åt våra sallader som vi hade gjort till lunch.

Imorrn kommer vi att börja med nyheterna, det är jag och Mikaela som kommer spela in nyheterna som sänds varje heltimme.

Dom här 9 veckorna kommer gå så fort, för det är så kul. Och jag vet att jag kommer lära mig hur mycket som helst!

Skönt att Real vann igår mot Getafe med 1-0, har läst att dom inte spelade så värst bra, men det är såna här matcher som kan vara avgörande sen i slutstriden om guldet!

Puss Therese

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2007-10-06 21:23:19

Han blev lite paff när jag rabblade alla som vunnit VM xD Men det var kul att vara med på sändningen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela