Therese

Så här ser jag på saken

Onsdag, Praktikant-Therese och Praktikant-Mikaela

Publicerad 2007-10-03 20:03:48 i Allmänt,

Hej
Dagen flöt på ungefär som igår, fast idag var vi klara med nyheterna en timme innan dom skulle vara klara så då gick vi in i studion själva och spelade in det. Vi redigerade det t.o.m helt själva. Sen när vi var klara med det så gick vi tillbaka in i "vanliga" rummet. Och där satt vi en stund och sen kom Emil och Lars (han som skulle ta hand om dagens sändningar) fram till oss och frågade i fall om vi ville testa på deras körschema som dom hade tänkt använda till människor som kommer och vill sända men inte vet vad dom ska prata om. 
   När vi kom in i studion så frågade Lars i fall om vi ville att han skulle vara med men då sa vi att det inte spelade någon roll, så det slutade med att han gick ut och att jag och Mikaela gjorde programmet helt själva! Eller inte helt för Emil kom in ibland och frågade hur det gick osv.
Men det var kul att köra efter körschemat, för det stog utmärkt i minuter och det har vi inte kört efter tidigare.

Idag kom jag på varför jag älskar mixerbordet, dels för att det är digitalt och det andra är att det är bara att dra upp regeln och börja prata. Visst tänker väl ni så är det ju bara att göra med ett analogt. Men så är det inte alls, eller till en viss del men där måste du ställa in nivåerna så att det inte låter konstigt och det behöver du inte göra här.

Jag och Mikaela har kommit på våra namn nu eftersom vi är praktikanterna, så då heter jag Praktikant-Therese och Mikaela heter Praktikant-Mikaela.

Nu hinner jag inte skriva något mer för nu ska jag gå och kolla på Roomservice och sen är det Grey's Anatomy. Hörs imorrn!

//Praktikant-Therese

Kommentarer

Postat av: Mikaela

Publicerad 2007-10-06 21:24:11

Sändningen idag var den bästa på hela veckan. Körschemat var super!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela