Therese

Så här ser jag på saken

Tisdag

Publicerad 2007-10-02 18:10:36 i Allmänt,

Hej
Andra dagen på praktiken idag och då fick vi ta hand om nyheterna, man kan väl säga att det är våran huvudsyssla under dessa dagar. Men man kan väl säga att det började ganska bra. Skulle blivit klara med manuset runt 12:00 men vart inte klara förens halv men det berode på att vi vart tvungna att byta dator och då böt vi dator med honom och då funkade inte internet helt plötsligt, tror vi satt i en timme och läste UNT och så gick vi och försökte med datorn igen och då petade jag lite på en sladd och genast så gick internet igång.
   Då började vi skriva vårat manus, vi hade 3 nyheter som vi skulle ta upp och sen helt plötsligt så visade sig det att en utav nyheterna var gamla och då fick vi helt enkelt ta bort den. Men det gjorde ingenting, sen bar det in till studion för att spela in, klockan 1 skulle allt vara klart och då skulle det ut i sändning. 10 i ett var vi klara och och redigeringen tog ca 5 min för Emil gjorde den. Sen så kom han som skulle sända (har glömt bort namnet) in i studion och det visade sig att vi skulle vara med. Två minuter innan sändning fick vi veta att jag och Mikaela skulle ta hand om tekniken och han som egentligen skulle sända satte sig på en stol och pratade med oss under låtarna, alla är verkligen hur sköna som helst man känner sig välkommen och det känns nästan som man är en i gänget.
   För att återgå till våran sändning. Det gick riktigt bra om man kan säga så, vi är ganska vana att stå i en studio så det är absolut inga problem och vi kom på vad vi skulle prata om under låtarna för vi körde mer musik än prat. Känns inte som att dom trodde att vi skulle vara så här bra som vi är för vi fick beröm. Det är alltid kul med beröm :) Och det här var våran längsta sändning hitills som har gått ut OnAir vi sände i 1,5 timme och det gick fort. Det är sant när man säger att tiden går fort när man har roligt. 
  
Sen efter sändningen så gick vi och åt våran lunch då var klockan runt kvart i 3 och sen efter det så fick vi sluta. Det var nog inte riktigt meningen för innan vi gick in i studion så skulle vi redigera saker efter men så blev inte fallet för alla datorer var upptagna. Men det skulle vi få göra imorgon.

Usch vad dagarna går fort nu när man har kul och jag känner att jag kommer lära mig mycket saker.

Nu ska jag in och duscha och sen ikväll klockan 9 så tittar jag på Desperate Housewives.
 
www.studentradion.com

Puss Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela