Therese

Så här ser jag på saken

Tisdag

Publicerad 2007-10-09 19:37:05 i Allmänt,

Hej
Uh uh uh uh oh ooh, Why'd you have to go-oh, Away from home, Me love.
Sean Kingstone Me love, det är musiken som strömmar genom högtalarna ur datorn. Det är en är en låt som både jag och Mikaela har fastnat för nu på praktiken. Vi är inne på våran andra vecka och vi har redan fastnat för en låt. Jadu, hur ska det här sluta?!
Ska kanske berätta vad vi har gjort idag,  vi har gjort ungefär samma saker som tidigare dagar. Men en sak gjorde vi annorlunda, vi följde med Emil till kåren och fick kårfika. Sen efter det fick vi sluta, då gick jag och Mikaela upp till Vaksala torg och gick lite på marknaden innan Malin kom in och vi gick och träffade henne och dom åkte ut till ishallen för att ha dommarkurs. Där uppe var det mycket folk och vi fick trängas bland barnvagnar och människor, som tur var, va det inga cyklar som det var igår. En lite fråga, vad tänker man med om man tar med sig sin cykel in på marknaden när det är mycket folk och trångt?
Det slutade med att jag köpte fyra munkar till oss här hemma och sen gick vi och träffade Malin.

All I want is you- The Ark

Låtbyte och samma sak gäller ämnet. Nu har jag lagt märke till att man tar efter vissa ord som folk säger. Kommer inte på något extremt just nu, men just nu när vi är på praktik så har Emil väldigt roliga ord som han använder som tex. krubba- äta, cool- bra,rolig mm. Och ordet cool har fastnat i min hjärna, det är inte så extremt jag säger det inte jämt men jag tänker på det när jag säger det. Nu när jag sitter här och skriver kom jag på ett ord som jag använde ganska mycket när jag var yngre. Ordet ba, tror jag nog att alla någon gång i sitt liv har använt och jag kan erkänna att jag använder det ordet än idag men inte lika mycket som förr.

Igår när jag och Mikaela satt och bläddrade i den där tidningen med den extremt roliga uppfinningen med "ögon i nacken", så stog det några norska ord som vi tyckte var lite roliga
Klantetejp- Plåster
Kempetorsk- Haj
Hulkebulle- Muskelknutte

Synd att du är så söt - B.A.R

Imorgon ska jag och Mikaela ut på stan och fråga lite folk om vad dom äter och om dom tror att det finns olika "modetrender" inom mat. Idag var vi ju till skolan och hämta Kjells Zoom.

Åhh, det verkar lösa sig med biljetter till Sverige-Nordirland. Vi ville ju gå på den och när vi skulle boka biljetter så var det fullbokat, men imorgon klockan nio så släpper dom Nordirlnadsbiljetter som har kommit i retur. :)

Nu ska jag gå och äta min munk som jag köpt och sen ska jag kolla på Desperate Housewives.

Summer of 69- Bryan Adams

Puss Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela