Therese

Så här ser jag på saken

Torsdag

Publicerad 2007-10-11 20:04:37 i Allmänt,

Hej
Ni har nog någon gång sett en film där antingen en hund eller katt ramlar i vattnet och blir alldeles blöt och håret ligger slickat mot kroppen. Så kände jag mig idag när jag och Mikaela gick i regnet när vi hade slutat och var på väg på station för att åka hem.
Idag skulle ju "snön" komma, trodde inte rikigt på det. Kände mer att det skulle komma regn och det gjorde det och det var ju inga små mängder det kom heller. Fast Ika sa att det snöade en stund men jag har inte sett det med egna ögon. Kan oxå säga att det inte var så kul att gå med mina Clarks idag när det regnade ute och vi gick på blöta löv och blöta gummisulor på skorna. (se bilden under)


Idag så fick jag och Mikaela göra nyheterna som vanligt och sen så fick vi hoppa in i studion vid klockan 13 och sända Café Torsdag. Det gick mycket bättre idag än vad det gjorde sist. Och idag när vi sände tog vi upp ett utav världens längsta namn, Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu
Namnet är hela 85 bokstäver långt och det är en 305 meter hög kulle på Nya Zeeland som har det namnet, men det kan oxå förkortas Taumata. Det betyder "stället där Tamatea, mannen med det stora knät, som gled, klättrade och slukade berg, känd som landätaren, spelade på sin flöjt för sin älskade." 

Igår bokade Malin biljetter till Sverige-Nordirland, trodde inte att vi skulle få gå och se på den eftersom att biljetterna var slut. Men sen så skickade Nordirland tillbaka ett antal biljetter, så då bokade vi. Lovar att du får pengarna snart, Malin!

Imorgon är det fredag igen, veckan går så himla fort nu när man har kul. Vet inte om det händer så mycket imorrn, det lät som att vi skulle få sända Café Fredag så lyssna imorrn mellan 13-14:30 på Studentradion 98,9. Sen i helgen hade jag bara tänkt att jag ska sova, tänkte ju att jag skulle göra det nu i helgen men det blev väl inte direkt så. 

Erika....... Vi måste ta och hitta på något snart och då menar jag SNART!!.. Det var ju hur länge sen som helst sen vi sågs.  

Nu ska jag gå och kolla på tv
Puss Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela