Therese

Så här ser jag på saken

Onsdag

Publicerad 2007-09-05 18:46:50 i Allmänt,

Hej hopp!
Vaknade trött imorse, hade för övrigt sovmorgon men tror nog att jag sov för länge. Hela dagen har jag bara gått och väntat.  Väntat på att skolan skulle sluta och jag fick ta bussen till Studentradion och höra hur det skulle bli med praktiken. Känns inte som att jag har gjort så mycket nytta idag, bara suttit vid min plats inne på ljudmedie lektionen och läst nyheter och lite annat smått o gott och har bara väntat och väntat. Nu tror säkert alla att jag ligger efter i mitt arbete på ljudmedier lektionerna eller att vi inte gör någonting alls. Men så är inte läget, jag har nästan gjort allt. Jag har mitt radioprogram så gott som klart och måste boka en tid med Kjell och sen ska jag göra ett reportage och det ska vara klart vecka 39 innan vi går ut på praktiken.
   Äntligen så var klockan kvart över två, egentligen så slutar vi halv 3 men vi fick sluta tidigare, och vi (jag, malin och mickan) tog 6:an ner till stan och hoppade på 2:an mot Flogsta, hoppade av vid kyrkogårdsgatan och började gå mot Ekonomikum (låter som om det är långt, men det ligger precis brevid). Vi var tidiga, skulle vara där runt halv 4 och klockan var tre så vi stog utanför i solen och väntade och såg många studenter gå förbi. Sen är klockan var kvart över så drog vi oss inåt, först gick vi in i fel avdelning och såg på en karta att det var fel så vi gick till rätt ingång och gick fram till receptionen och frågade vart vi skulle så att vi inte gick fel. Vi fick gå igenom en hel korridor med massor med studenter, dom kollade lite konstigt på oss, men jag antar att vi kollar lika konstigt på ettorna i skolan så jag ska inte säga så mycket. Äntligen så kom vi dit vi skulle, vi knackade på dörren och dom kom och öppnade. det var kul att komma in där för man kände sig välkommen direkt, vi fick en liten rundtur och han frågade lite saker och avslutade med att han tyckte att det var kul att vi kom och att han skulle ringa våran Kjell och höra av sig imorrn. Men jag kan säga med 99,9% säkerhet att jag har fått en praktikplats!

Nu ska jag berätta om en annan rolig händelse som hände idag, vet inte om ni bloggläsare tycker att den är så värst kul men jag tycker det. I alla fall, eftersom vi var till studentradion så fick vi stanna kvar i stan en stund och jag bestämde mig att jag kunde ta samma tåg som pappa tar hem varje dag. Men innan det så gick jag till mamma's jobb och fick reda på att hon skulle åka samma tåg för att hon e sjuk och går och hostar (hon brukar annars åka tåget som går en timme senare). Så vi gick till tåget och det var som vanligt försenat, och sen så kommer det in ett sånt där tågset som går till Sthlm på perong ett där Upptåget skulle gå ifrån. Det stog ingenting på tåget var det var för tåg och helt plötsligt så säger en person som har hoppat av tåget att det är Upptåget, så vi klev på som frågetecken.

Det var allt från lilla mig idag, nu ska jag gå å hitta på något annat!!
Puss Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela