Therese

Så här ser jag på saken

-

Publicerad 2008-04-30 20:25:50 i Allmänt,

Har inte skrivit på länge så det här kommer nog att bli ett långt inlägg, för jag ska sammafatta alla händelser lite kort.

I helgen så var jag på träningsläger, det var riktigt kul och jag skämtar inte när jag säger att jag var grymt trött i benen på det sista träningspasset som vi hade på söndagen. På lördagen fick vi en skön revansch mot Knivsta, vi vann med 4-1.

I måndags hände inte så mycket, hade vikarie på Kickis lektion, gjorde inte så mkt.

Igår kom Folke Bengtsson in till klassen och skällde ut oss. Jag vet inte riktigt vad han är för person men han är typ chef eller något liknande över rtv grenen. Han kom till klassrummet och skällde ut hela klassen eftersom INGEN kom till lektionen i fredags för vi inte trodde att vi hade någon lektion för Kicki hade varit sjuk de tidigare lektionerna. Men denna lektion hade skolan varit så "duktiga" och fixat en vikarie. Men eftersom att vi inte fick något svar från nån på HELA skolan på torsdagen om vi hade vikarie eller inte så sket alla att gå till lektionen och då kom folke in och höjde rösten och sa att det var vårat fel. Och det är våran skyldighet att gå till lektionerna. Och det spelade ingen roll vad vi sa eller gjorde han sa hela tiden att det var vårat fel och att det var våran skyldighet att gå på lektionerna. Fine, jag tar att det är våran skyldighet att gå på lektionerna, men jag tycker oxå att det är skolans fel eftersom de varken fixat en vikarie på de tidigare lektionerna eller att de inte kan ge besked på om vi ska ha vikarie eller inte. Och hur kul är det på en skala mellan 1-10 att gå upp klockan 6 på morgonen och åka till skolan och inte veta om vi har lektion eller inte och sen när man kommer fram så sitter det en lapp på dörren där det står: "Lektionen i MDK B för RTV3B är inställd (datum). För Kicki är sjuk". Jaha, vad ska jag göra då?! Åka hem tänker säkert ni läsare. Men det kan jag inte för jag kan inte komma hem. Första anslutningsbussen från tåget hem går klockan 13:40, så hur kul tror ni att det är?!

Igår var det även seriepremiär med B-laget mot Tierp. Det var en riktig förlust som vi åkte på där och jag vill inte berätta vad siffrorna blev för det var en riktig skit match.

Snart är det dags att dra sig mot tvn och kolla på Liverpool mot Chelsea, det är ju inget annat bra på tv denna kväll då jag sitter helt ensam här hemma och inte vet vad jag ska hitta på..

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela