Therese

Så här ser jag på saken

Fredag

Publicerad 2008-04-18 22:39:59 i Allmänt,

Då var det fredag igen och den här fredagen var den skönaste på länge, det kanske beror på att jag inte har haft en ÄNDA lektion idag eftersom Kicki fortfarande är sjuk. Men bara för att Kicki var sjuk och att jag slapp svenskalektionen för jag gjorde talet förra fredagen så klev jag ändå upp klockan 8.00 imorse och sen for jag in till stan och träffade jag Mikaela. Vi var på jakt efter.. Ja kan ni gissa.. STUDENTKLÄDER, jag kan lova att vi gick in i varenda klädäffär och vi hittade inte en kläning som vi ville ha. Så efter ca en timme gav vi upp och Mikaela åka hem, men jag tänkte att jag tar en vända till ner till Holmlunds och vad tror ni jag hittar?! Jo, min studentkläning. Har inte tagit någon bild på den än, men det kommer nog upp en under de närmaste dagarna. Men jag köpte inte kläningen då utan jag fortsatte leta, för jag visste inte riktigt om det var den jag ville ha. Så efter en stund bestämmer jag mig för att åka upp till Gränby och kolla där, hittade ingenting och tänkte genast på kläningen nere på Holmlunds, så jag ringer till mammas jobb och frågar i fall hon inte vill hänga med och kolla på den på hennes lunch, och snäll som min mamma alltid är så ställde hon upp. Hon tyckte oxå om kläningen, så det slutaade med att jag köpte den. Så nu är jag en kläning rikare, nu fattas skor och en sjal eller en kofta som jag kan ha över. 

Efter det så tog jag bussen till skolan för att vänta på att Ika skulle sluta för pappa skulle komma och hämta oss och sen skulle vi åka och handla. Så nu sitter jag här framför datorn och mamma, pappa och Ika sitter framför tvn och kollar på Numbers. 

I helgen ska jag inte göra så mycket, spela fotboll på söndag mot Knivsta. Igår hade vi fotbollsträning och då är våran ena tränare Pelle smart och drar av korsbandet i foten och får gå med gips i 2 månader. 

/Therese 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela