Therese

Så här ser jag på saken

Kommer inte på någon rubrik

Publicerad 2008-04-16 16:52:32 i Allmänt,

Sitter här hemma i min ensamhet och funderar på om jag ska gå och göra mat. Det är så här jag kommer tillbringa de resterande onsdagarna fram till studenten, här hemma i det stora huset och det enda som hörs är när jag sitter och knapprar på tangernterna på detta tangentbord eller när radion står och skrålar på Rix FM i köket.
Fast ju närmare studenten vi kommer så blir det bara bättre och bättre väder, så jag kommer inte tillbringa onsdagarna framför datorn eller tvn. Utan jag kommer tillbringa de ute på altan läsandes i någon bra bok och någon dag måste jag hitta mina studentkläder för jag kan inte vänta hur länge som helst för då kommer inget att finnas kvar.

Det är skönt att vi inte har så mycket att göra i skolan, eller om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag att vi inte har någonting att göra.
Det här måste jag göra innan studenten.
23 april Nationella prov Svenska B (Det kan jag inte plugga till)
29 april Arbetsmiljörapporten ska in (frivillig)
15 maj Projektarbetet ska vara klart ( Det är det nästan, vi ska bara redigera lite och sätta ihop till tre program)
20 maj Omprov i religion
Sen håller vi på och skriver en uppsats på religionen, men vi ska inte behöva jobba med den hemma om vi skriver den på lektionerna. Sen kommer det nog några småsaker som ska lämnas in, men det är inte så mycket och jag klagar inte direkt över att ha så här lite att göra i skolan för då får jag tid för att göra annat.

Nej, nu ska jag gå och laga mat för magen börjar kurra.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela