Therese

Så här ser jag på saken

Hur ska jag göra?

Publicerad 2008-08-07 16:03:02 i Allmänt,

Nu har jag slitit mig från tvn efter två fotbollsmatcher, tänkte att jag kunde klottra ner lite saker här i bloggen så det blir lite läsning för er läsare.
Som ni kanske har läst så har jag fått et stort problem som jag varken vet ut eller in på, känns som jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv. Kanske ska ta allt från början så att alla förstår. När vi skulle göra universitets och högskoleansökningar i våras så vlade jag en distanskurs i Växjö som första val och radioutbildningen uppe i Piteå som andra, det kanske ska poängteras att jag bara sökte upp på "skoj" till Piteå nu i år för att se hur stor chansen var för meningen var ju att jag skulle försöka komma in på allvar nästa år. Och nu i sommras så kom de första intagningsbeskeden. Jag kom in nere i Växjö och jag var tredje reserv till radioutbildningen i Piteå, jag tackade ja att jag ville ha kvar båda platserna och tänkte inte så mycket mer på det. Nu kommer vi till grejen här. I tisdags när vi kom hem från Stockholm så låg det ett tjockt kuvert från Piteå i postlådan till mig. Genast började tankarna fara fram och tillbaka i huvudet, har jag kommit in eller vad är det för något? När jag öppnar kuvertet så ligger det massor med saker, disktrasa, karta över Piteå, papper på olika sorters boende osv. och sen stod det stort och fint på ett papper: VÄLKOMMEN! Du har gjort ett bra val. Tror ni inte att jag kom in uppe i Piteå. Så nu sitter jag här och har ingen aning om vad jag ska göra. Vill jag ge upp mitt liv här och sticka till Piteå och plugga i tre år eller ska jag stanna kvar ett år till och åka nästa?! På ett sätt så känns det andra alternativet bäst just nu, eftersom jag måste infinna mig uppe i Piteå den 20:e augusti och jag har inte fixat boende eller något liknande och så känns det inte som att jag har varit inställd på att flytta just nu. Men jag vet också att jag kommer att ångra mig grymmt mycket om jag inte kommer in nästa år.

Hur ska jag göra?

/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-08-07 17:40:41

åh va jobbigt de låter :S snacka om sur man blir om du inte skulle komma in nästa år om du söker :S hoppas de ordnar sig :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela