Therese

Så här ser jag på saken

Real Madrid i mitt hjärta

Publicerad 2008-08-25 11:38:58 i Allmänt,

Igår var det ju den "vanliga tråkiga söndagen" som inträffar lite då och då. Och det fanns en sak som jag satt och såg framemot exakt hela dagen och det var när jag skulle få se Real spelarna beträda gräsmattan på Santiago Bernabeu för första gången denna säsong och att det skulle vara dags för returen av supercupen från förra veckan som slutade 3-2 till Valencia.
Redan innan match start så fick jag reda på att tv4 har valt att visa supervupen från Italien med Zlatans Inter och därför kommer Real matchen att visas i sin helhelt i efterhand, så jag satte mig snällt framför tvn och väntade på att klockan skulle bli 22:45 så att jag äntligen skulle få se mitt älskade Real. Klockan blev 22:45 och matchen mellan Inter och Roma höll på för fullt, klockan blir 23:00 och en text kommer lite hastigt och lustigt upp i rutan där det står: "Matchen mellan Real Madrid-Valencia visas direkt efter matchens slut". Matchen mellan Inter och Roma var inne i de sista förlängningsminuterna och inget avgörande kom och jag satt och skruvade mig i soffan för det var ju inte det här jag ville se, jag funderade helt alvarligt att kolla hur det hade gått i matchen, eftersom den redan var slut, på texttv och sen gå och lägga mig. Matchen i Italien går till straffar och hela tiden rullar den smått ironiska textremsan om att Real matchen kommer visas direkt efter matchenslut. Matchen tar slut och Inter vinner på straffar tror ni då att tv4 bryter som de sagt? Nej, de visar hela prisutdelningen som tar en halvtimme extra. Så klockan 00:00 börjar de äntligen visa matchen mellan Real och Valencia. Som tur var så var det en underhållande match där Real vinner med 4-2, och vinnner hela supercupen med 6-5, och det med endast nio man på planen efter en tveksam utvisning på van der vart och en dum kapning utav Van Nistelrooy.

Igår kändes det som att Robinho var ett minne blott. Han fick inte en enda spelminut och när brassen kom in på arenan så buade publiken.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela