Therese

Så här ser jag på saken

Var det bättre förr?

Publicerad 2008-08-26 16:06:18 i Allmänt,

Sitter här och funderar på om det verkligen var bättre förr? Och med förr då menar jag när jag var liten runt 10 år och hade kul med alla mina kompisar. Då behövde man inte fundera på vad man skulle ta och hitta på varje dag för man visste att det var skola och om det inte var det så skulle man leka med kompisarna. Man behövde definitivt inte fundera på vilka jobb man ska söka eller om man ska fortsätta plugga efter gymnasiet.
Det är nu som man egentligen fattar hur skönt det var att gå i skolan, även fast man hatade det grymt mycket då, för du visste att du alltid skulle gå till skolan och det var som en "trygghet" eller en fast punkt i vardagen.
Och nu direkt efter studenten så kastas man bara hastigt och lustigt ut från den tryghet som man haft i 12 år eller 13 om man räknar med lekis. Det är nu man ska veta vad det är man vill med sitt liv, hur ska jag kunna veta vad jag vill göra om 30 år. Då kanske jag inte vill jobba med radio det som jag tycker är så grymt kul nu.

Men en sak vet jag med säkerhet och det är att jag ska gå och laga mat nu och sen ska jag vika/hänga tvätt och plocka ut diskmaskin och senare så ska jag brumma iväg på moppen till Skyttorp för att ha fotbollsträning.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela