Therese

Så här ser jag på saken

Är det meningen att man ska sova också?

Publicerad 2008-12-18 19:24:59 i Allmänt,

Känner att jag har fått alldels för lite sömn de senaste dagarna, det har varit fullspäckat med jobb. Det började i tisdags då jag blev väckt klockan sju av att mobilen ringde och de ville att jag skulle jobba på Hyttan och självklart så tackade jag ja. Sen igår så var det jobb på restaurangen som gällde och då var det tidig uppgång där med, började klockan 08:30. Jag var riktigt trött när jag kom dit och jag hade säkert feber igår för jag kände mig inte riktigt kry. Arbetsdagen flöt på bra och de 570 gästerna fick sin mat och var nöjda. Det blev en lång dag på restaurangen, därav inget blogginlägg igår, klockan bara gick och gick och jag började genast tänka på att jag skulle upp och jobba idag på Hyttan också. Klockan 23:30 skrev jag ut mig och hoppades att farmor skulle köra lite fortare än vanligt hem och det gjorde hon väl och klockan 00:00 klev jag innan för dörren det blev hela 15 arbetstimmar, något trött och sliten. Jag störtade i säng men kunde verkligen inte sova. Men efter ett tag somnade jag och vaknade trött som tusan imorse när alarmet på mobilen ringde. Men som tur var så fick jag lite sovmorgon, då Eva hade hört av sig på kvällen och sagt att jag kunde börja klockan 9 och få åka med henne självklart tackade jag ja till det. Och lite dum var jag igår morse när jag glömde både mobilen och läppsylet hemma. Självklart var det då alla ville ha tag i mig.
Arbetsdagen på Hyttan idag gick helt okej trots att jag har varit grymt trött.

Nu ska jag äta lite godis och se till så att jag inte somnar alldels för tidigt. Och imorgon tänkte jag unna mig en sovmorgon.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela