Therese

Så här ser jag på saken

De kallar sig dommare!

Publicerad 2008-12-07 23:14:38 i Allmänt,

Du som inte vill läsa att negativt inlägg borde inte läsa detta, jag ber som hemskt myckt om ursäkt att det blir ett ganska tråkigt inlägg men jag måste få skriva av mig.


Nu har det hänt igen! Dommaren avgjorde matchen mellan Real Madrid och Sevilla. Två solklara straffar blev bortdömda för real och sen har inte dommaren en aning om att Robben redan har ett gult kort och Sevilla spelarna måste påminna honom, det finns inget bättre ord att beskriva detta dommarfiasko med SKANDAL. Och det andra gulakortet var inte ens ett gult kort. Men men som det tyvärr har blivit denna säsong med den låga domarstandarden så kanske jag ska sluta klaga och inse fakta att dommarna inte kommer att bli bättre än så här. Jag kan gå med på att dommaren kan vara dålig i någon match och att man alltid kan ha otur med domsluten. Men nu har det varit så här i varenda match och det lär inte sluta än för det är långt kvar på säsongen. Det kommer alltid vara straffar för real som blir bortdömda och det kommer bli felaktiga kort och utvisningar. Jag kanske bara är bitter att matchen slutar 3-4 till Sevilla  och inte 5-3 till Real Madrid eller har jag rätt? Det är det nog ingen som kan svara på.
Men en sak kan jag med säkerhet svara på och det är att Realspelarna visade sitt hjärta för klubben i andra halvlek trots att de spelade katastrofalt i första. Men de höjde sig i andra och spelade ut Sevilla stundtals innan dommaren avgjorde matchen.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela