Therese

Så här ser jag på saken

Torsdag

Publicerad 2008-12-11 10:58:14 i Allmänt,

Jag kände mig verkligen som en ny människa när jag vaknade imorse, de två senaste dagarna har varit fyllda med jobb och jag har varit grymt trött när jag kommit hem efter jobbet. Och igår åt jag inte lunch förrens vid halv fyra så då kanske ni förstår hur mycket det var att göra igår. För först var det fem olika sällskap som kom och jag och Ingela hade hand om de som satt där nere i stora restaurangen, fyra sällskap, alla skulle komma vid samma tid. Men det var lugnt eftersom att 2 av sällskapen skulle ha samma rätt och det tredje skulle ha jultallrik som redan stod framme på bordet och det fjärde skulle få ren. Sen när de ätit klart runt halv ett, ett, så var det bara att duka av fort som tusan fär klockan två skulle det kommer pensionärer som skulle äta julbord. Men vi hann klart strax innan klockan två var allt klart. Även fast alla pensionärer började droppa in vid halv två.
Sen när jag jobbat klart så for jag ner till sttan så fort som möjligt med stadsbussen för att inhandla de sista julklapparna och trot eller ej. Jag är klar med alla julklappar, lite stolt eller vad jag brukar aldrig vara klar så här många dagar innan julafton.

Idag har jag tänkt att slå in de sista julklapparna samtidigt som jag lyssnar på julradio.se och sen ska jag gå ut och gå med Rocko, farmor och farfars hund och sen ska jag försöka hinna med att baka också. Tror ni att jag hinner med allt detta, den som fortsätter att följa min blogg den får se.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela