Therese

Så här ser jag på saken

Tandläkarbesök

Publicerad 2008-02-22 21:19:46 i Allmänt,

Jag vet inte varför jag tycker att det inte är kul att gå till tandläkaren. Visst det är det ju ingen som tycker. Men jag tror att det kan bero på att jag var hos tandläkaren nästan varje dag när jag hade svimmat och ramlat in i köksbordet och slagit sönder två tänder. För då gick lagningarna sönder hela tiden och sen när tandställningen kom så gick alltid lagningen sönder hos tandreglerarn, för dom stog och peta och hade sig. Och när jag tog bort tandställningen för lite mer än ett år sen så har jag fått en tråd på baksidan, både uppe och nere, som håller tänderna kvar i rätt läge. Och nu idag var jag till tandläkaren i Storvreta och skulle på en koll, som jag inte har varit på evigheter, minst två år sen jag var där. Och tror ni inte att hon stog och pilla så mycket att limmet ute på ena kanten till tråden har ramlat bort. Så tråden sitter löst, visst det går ju inte att dra i den men det känns konstigt. Så jag blir helt enkelt tvungen att åka till tandregleraren på måndag när skolan börjar igen..

Åhhhh, vad jag hatar detta!!!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela