Therese

Så här ser jag på saken

Hur klarade man sig förr i tiden?

Publicerad 2008-07-20 16:14:17 i Allmänt,

Just nu är det ganska mycket liv och stök här hemma i det annars så lugna huset. Det är så att det har valts att göra om i Ikas rum. Tapetsering står på schemat idag och imorrn antar jag att det är golvläggning. Men för att komma till saken så har jag ganska tråkigt. I och med att de håller på och gör om i Ikas rum så finns det enbart två fungerande tv-apparater en i vardagsrummet och en ute i mitt rum. Och nu när de håller på och tapetserar i Ikas rum så måste de ibland bryta strömmen, därav dras proppen ut som tar bort all el från Ikas rum inklusive vardagsrummet. Det är nu mitt problem kommer in i saken. Jag satt inne på mitt rum och kollade på ett program och i reklamen så byte jag till femman och kollade vad det var där och självklart så började det precis en film som verkade vara jätterolig så jag tänkte att jag sätter min video på inspelning, så jag kan se filmen lite senare. För jag vill ju fortfarande se programmet som jag satt och kollade på innan det blev reklamavbrott så jag slår på min video på inspelning och går ut till vardagsrummet och slår på tv:n där och börjar kolla på det program som jag kollade på innan efter en stund kommer pappa och säger att de ska dra ut proppen igen. Jippie, tänkte jag och slår av alla apparater.

Det märks ju att man är ganska van med att det alltid finns en tv som man alltid kan kolla på. Och då kommer genast tanken upp i huvudet. Tänk att man klarade sig på endast en tv-apparat förr i tiden, då fick man snällt acceptera om det var något på tv som man inte ville se men resten av familjen ville se det..

/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-07-20 18:53:17

tänk när man inte hade tv överhuvudtaget då? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela