Therese

Så här ser jag på saken

Helgen som gått

Publicerad 2008-06-04 17:56:26 i Allmänt,

Nu tänkte jag ta och sammanfatta min fullspäckade helg lite kort.
I fredags drog jag hem till Malin efter skolan och var kvar där ända tills på söndagen.
På lördagen var det fest i ekebybyggdegård, Malins mamma och morfar hade 100 års kalas, tycker ni kan räkna ut själva vad de båda fyllde. det kom runt 75 pers och jag, Malin och hennes bror Patrik skulle se till så att det hela tiden fanns mat och dricka framme och det var lagom stressigt. Det blev värre sen när efterrätten skulle serveras för då vi samtidigt som vi ställde fram tårtan och kaffe, tonvis med disk från maten. Det blev grymt jobbigt och sen när vi var klara vid elva var vi grymt trötta och ville helst utav allt åka hem och sova. 
Sen på söndagen så vaknade jag och Malin tidigt, runt klockan 10 satte vi oss på buss 811 som tog oss till Uppsala och där tog vi upptåget mot Upplands-väsby och i Knivsta så anslöt även, Karin, Helena, Mikaela och Felicia. För er som inte förstår vart vi är påväg så kan jag berätta att vi är på väg till Råsunda. Vi var där några timmar innan matchstart, så vi passade på att äta mat på donken och bara njuta av det fina vädret. Kan påpeka att jag inte njöt så mycket utav vädret, för jag vaknade upp på morgonen med en förkylning och ont i halsen.
Jag tyckte inte matchen var ett dugg kul och satt mest och tänkte på min onda hals och hur det skulle bli på studenten och Kreta resan. Matchen slutade 0-1 till Ukraina.

Det var min lilla helg, som blev lyckad om man bortser från förkylningen och halsen.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela