Therese

Så här ser jag på saken

Jag har tagit studenten

Publicerad 2008-06-07 10:31:04 i Allmänt,

Vet inte riktigt om jag har fattat det än, men jag har i alla fall tagit studenten. Det känns så overkligt, lilla jag har tagit studenten. Det kändes som jag nyss började ettan och träffade erika som sa att om hon skulle varit ett djur så skulle hon varit en fågel och flygit i det blå eller att hon frågade om jag hade en penna som hon skulle kunna låna. Och i torsdags så stod jag där i min vita kläning mina vita skor och sda hejdå till mina underbara klasskompisar i RTV3B, de här två åren har varit helt fantastiska. Kommer sakna alla grymt mycket och jag får inte glömma de bästa lärarna Kjell och Kicki.

Dagen började tidigt, fick skjuts till Becca utav Malin. Lite champangefrukost hemma hos henne, jag drack vatten och åt en macka och jordgubbar. Sen for vi till skolan med bussen, vi fick en tillsägelse utav busschaffören för han tyckte att vi inte skulle sjunga. Sen var vi framme vid skolan där vi fick gå på röda mattan och se alla studenter, sen till klassrummet och få betyg. Sen fotografering sen lunch och sen tillbaka till gallerian där lärarna klädde ut sig och dansade. Det var grymt kul. Sen bar det iväg till Lennakatten och åka den ner till Bergsbrunnaparken för att möta familj och vänner. Tågresan var bågot av det bästa jag varit med om, vi tryckte ihop oss på den lilla avsatsen, fast vi är ju bara 13 stycken så det blev inte så trångt och så stod vi så och tåget tog oss ner mot stan, hela tiden sjöng vi Radio Sha la la la la la....
Sen träffa familjen, sa hejdå till klassen, åkte och hämta tårta, åkte hem. Sen kom släkten hit och firade mig. Fick massor med roliga saker bla. ett supporter sätt från Intersport en äkta matchtröja med mitt namn och så var det lite mer saker i det paketet, sen fick jag en skolåda med massor med godis från Ika, sen fick jag även massor med pengar, rättare bestämmt 6100 kr.

Tack för de här två åren RTV3B, bästa klassen ever!

/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-06-09 10:31:32

jävla bajs. jag skrev en lång fin kommentar så går det inte att skicka. sammanfattat:

underbar dag, sjukt redan gått tre år!! robin, jag, desse missade röda mattan - typiskt oss. ha det underbart på kreta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela