Therese

Så här ser jag på saken

Sista skoldagen

Publicerad 2008-06-03 10:12:42 i Allmänt,

Det känns lite konstigt att det här kommer vara den sista "riktiga" skoldagen i hela mitt liv. På torsdag tar jag studenten och sen vet jag absolut inte vad som händer. Men det får vi se och jag hoppas att det löser sig med något jobb.

Idag börjar jag klockan 12:45 och då ska vi bränna ner alla saker som vi gjort under alla dessa år på radion. Sen efter det ska vi gå till Årsta IP och se på när lärarna får stryck utav oss treor, i en fotbollsmatch.

Igår var jag på middag med klassen och det var grymt kul, vi pratade gammla minnen som vi hade med klassen. Kan ju bara nämna några:
- Anna Hansen, när hela klassen valde att gå emot henne och det slutade med att hon inte ville ha oss i svenska b i trean.
- Emma Linas tröj val, tycker inte att jag behöver fölklara det.
- Karro, ingen förklaring där heller. Ni som var med vet vad jag menar.
- Alla olika filminspelningar och studiebesök.
Fan vad jag kommer sakna alla er i RTV3B, vi är den bästa klassen ever. Med de bästa lärarna Kicki och Kjell.

För övrigt kan jag berätta att jag blev klassens dojja, med motivering:
Katt, natt, hatt, skratt.
Nej nu ska jag sluta skojja.
Du blir klassens dojja!

En liten förklaring på det är att de tycker att jag kommer med nya skor hela tiden. Men det kanske inte är så konstigt att jag gör det när jag har en underbar mamma som jobbar i en skoaffär. Jag räknade hur många skor jag hade igår när jag kom hem och jag kom upp i 13 par skor och då kan jag ha glömt några. Det är lite kul att jag har lika många skor som vi är i klassen.

Nu måste jag gå och göra mig i ordning. Kommer en utförligare rapport om min helg under denna vecka!

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela