Therese

Så här ser jag på saken

Lite små tankar

Publicerad 2008-03-01 18:10:54 i Allmänt,

Igår var det den 29: e februari. Det datumet inträffar bara vart 4:e år, tänk dom som fyller år den 29/2. Dom fyller år vart fjärde år. Men dom som gör det får välja om dom vill fylla år den 28/2 eller 1/3. Men tänk att inte ha en "egen" födelsedag varje år!

Gick bara två dagar i skolan denna vecka och det beror på, för er som inte läst dom tidigare inläggen, att jag varit sjuk. Har fortfarande lite problem med magen, men jag gick till skolan i torsdags. Då fick vi tillbaka vårat religionsprov som vi gjorde på torsdagen innan vi gick på lov. Jag hade en konstig känsla när jag skrev provet och det var skitkonstigt prov. Men jag tänkte ändå att jag skulle klara det. Men icke sa Nicke. Nästan hela klassen fick IG på det, det var bara ett fåtal som fick G. Och då måste det ju vara något fel på provet och våran vikare, för nästan alla elever i en klass ska inte skriva IG på ett prov. Rättningen var helt knas oxå, jag svarade rätt på en fråga om varför judiska pojkar omskärs. Men jag får 0 poäng för hon tycker att jag har formulerat det fel. Likadant var JHVH vad det står för och jag förklarade det, kanske på ett ganska dåligt sätt men jag skrev ändå vad det var. Gissa poängen.. 0 här oxå, visst jag kanske inte skulle ha full pott på den men något poäng kunde jag skrapat ihop. Sen på en annan fråga där jag hade svarat helt fel fick jag 0,5 poäng, hur gick det till?!

Ska tillbringa kvällen framför tv:n och melodifestivalen. Tävlingsdax är det oxå. Samma tävling som veckorna innan. Just nu leder mamma hela tävlingen, men jag ligger tvåa. :)

Ikväll spelar även Real Madrid mot Recrativo. Real är piskade att vinna för att behålla ledningen i ligan. Och det tror jag faktiskt att dom gör. Matchen spelas klockan 20,00. Samtidigt som melodifestivalen. Men det spelar ingen roll, för Tv4 sport väljer att visa Barca matchen istället och sänder Madrid matchen i efterhand sen vid 24.00.

Imorrn ska vi till Sthlm och fira kusinen Jossan som fyller år. Det blir riktigt kul. Så vi får se om det kommer något inlägg från mig då!

Duschen väntar på mig just nu..

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela