Therese

Så här ser jag på saken

Fattig...

Publicerad 2008-05-14 11:29:42 i Allmänt,

Paniken börjar spriddas i kroppen. Snart är skolan slut och jag tar studenten. Då måste jag ha ett jobb eftersom jag har valt att jag inte vill plugga vidare nu direkt utan tar ett år där jag jobbar och samlar på mig lite pengar så jag slipper de stora studielånen. Men tror ni jag har fått ngt jobb?! Neej, jag har sökt hur många jobb som helst men jag har inte fått svar från någon. Så det börjar blidas en panik känsla i min kropp. För om jag inte får ett jobb så kommer jag att ha runt 100 kronor som jag ska leva på i över ett år och hur bra kommer det gå på en skala på 1-10, 1 eftersom det är studenten om några veckor och då måste jag köpa studentpresenter till folket och sen är det resan till Kreta och där vill jag ju köpa ngt och sen fyller både Malin och Mikaela år under sommaren och då måste det köpas presenter. Så jag kommer att vara pank efter att sommaren är slut.

För att byta ämne ganska drasktiskt så för den som inte är riktigt vaken idag kan jag meddela att det är onsdag och vad menas med det?! Jo, lilla Therese är ledig.
Idag har jag lite som måste göras.
Projektarbetet ska vara klart imorrn så jag ska göra klart det sista på projektrapporten.
Imorrn är det även läxa i religionen om etik, måste läsa anteckningarna.
Sen är det även ett slags prov i naturkunskapen. Måste läsa på om solceller och vindkraftverk.
På tisdag är det omprov i religion, måste börja kolla på det.
Sen har jag tänkt kolla efter lite jobb och hoppas att jag ser något intressant.

Det ser ut som jag har ganska mycket att göra, men konsitgt nog känns det inte ett dugg jobbigt. Kanske beror på att det är det sista som jag måste plugga på innan jag tar studenten.

/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-05-15 08:40:17

ingen skola =)

inget jobb=(

PANIK :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela