Therese

Så här ser jag på saken

Fantasilös rubrik!

Publicerad 2008-11-16 19:17:44 i Allmänt,

Känner mig just nu som ett vandrande lik, vilken bra liknelse va(?), jag är grymt trött och det känns som att kroppen blivit överkörd av en ångvält flera gånger. Som jag skrev i mitt inlägg igår så skulle jag in till Ultuna och jobbakväll det var MLT som skulle ha fest och självklart så valde de restaurang Ultuna. Men innan jag åkte och jobbade så åkte vi upp till mormor och åt en supergod kycklinggryta med ris och så passade jag på att lämna lite saker så jag slapp släppa på allt sen.
Sen efter den goda maten så bar det ut mot Ultuna och kvällens arbetspass. Jag kan inte klaga över det för det var riktigt kul för vi var ett roligt gäng som hade hand om gästerna närmast scen och sen så kan jag inte direkt klaga på gästerna heller för de som jag serverade var hur trevliga som helst, de gjorde det så pass enkelt för mig som möjligt att servera och det gillar vi. Klockan gick grymt fort och helt plötsligt så var klockan 24.00 och då fick vi sluta. Jag lyckades fixa skjuts, Pia var snäll och agerade taxi. Runt 20 över ett klev jag in i mormors lägenhet. Jag gick och borstade tänderna och gick och lade mig men jag kunde inte somna, vet inte hur länge jag låg och vred på mig men efter en stund så somnade jag. Men jag vaknade och sov om vart annat så jag var riktigt trött imorse när jag vaknade vid 8 (!).
Sen när mormor kom upp vid halv nio så åt jag en riktigt god frukost för att sen åka ner till bowlinghallen och kolla på när Uppsalas två damlag spelade med DN/Expressen. Sen efter en stund så åkte vi hem och jag åker iväg till fotbollsträningen men jag är för trött att vara med så jag blev en åskådare och sen åkte jag hem och åt lite god mat och nu har jag hamnat här i min sköna fotölj framför tvn och jag antar att jag kommer flytta på mig i första taget.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela