Therese

Så här ser jag på saken

Fotboll på spanska

Publicerad 2008-11-05 22:47:45 i Allmänt,

Som den lilla fotbollsnörd som jag är så har jag suttit och kollat på fotboll halva kvällen. För er som är lite insatta så vet ni att det var champions leauge både igår och idag. Idag spelade laget i mitt hjärta, Real Madrid, mot Juventus. Denna matchen visades på Viasat Fotboll men eftersom att vi inte har den kanalen så fick jag helt enkelt sätta mig vid min datorn och leta upp en stream. Från början hittade jag en stream som sände ut det som Viasat Fotboll sände ut därmed svenska kommentatorer, jag började glatt kolla på fotbollen och efter en stund så blir det bara svart i den rutan där det nyss var fotboll.. Det visar sig att den streamen gett upp och jag fick leta upp en annan med spanska kommentatorer.
Så det kanske är dags att lära sig spanska så att jag fattar vad de säger, när vi var på Kreta i somras så kollade jag på fotbolls EM med grekiska kommentatorer fattade inte så mycket bara några enstaka ord och det är väl ungefär det som jag gör nu.
Men jag klagar inte huvudsaken är att jag får se laget i mitt hjärta.

Det var rätt att Barack Obama vann presidentvalet i USA.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela