Therese

Så här ser jag på saken

Hur ska det vara så svårt?

Publicerad 2008-11-26 19:12:08 i Allmänt,

Vet inte hur jag ska beskriva min dag med de rätta orden. Det bästa kanske skulle kanske vara att kalla det kaos eller något liknande. Imorse när jag vaknade när alarmet på mobilen så kände jag verkligen för att somna om och skita i att åka och jobba. Men eftersom det låter som att det ska bli en liten utlandsresa så tänkte jag genast på att de pengarna skulle jag behöva och det skulle vara riktigt kul att träffa barnen igen som jag inte har träffat på länge, så jag tog mig upp ur sängen och satte mig och åt frukost. Gjorde mig i ordning och gick till bussen när jag kommit ner till bussen så ringer pappa och säger att det troligtvis inte kommer komma någon buss eftersom den ordinare bussen kört i diket och det kommer inte komma någon ersättningsbuss, så där står jag nere i Råstaberg och har ingen aning om hur jag ska ta mig till Hyttan. Men efter en stund så kommer Eva ut och jag frågar om jag kan få skjuts till Vattholma och jag hade sån tur att jag fick det.

Dagen på Hyttan flöt på bra och dagen gick grymt fort och det var grymt kul och helt plötsligt var det dags för mig att bege mig mot busshållsplatsen och åka hem. När jag kommer till hållplatsen får jag stå där en bra stund och efter en stund så inser jag att det troligtvis inte kommer att komma någon buss så jag ringer till pappa som i sin tur ringer till UL och frågar vart bussen är. Och då kommer det fram att han har kört en annan väg för han sa att det inte var plogat i Vattholma, bullshit det är så bra plogat som det kan bli och varför kan 823 åka fram och tillbaka men inte 813(?), så därför kommer det inte komma någon buss förrens om en och en halv timme. Så jag får snällt stå där och vänta på farfar som kommer och hämtar mig efter en stund. Så jag kommer inte genom dörren ungefär 1,5 timme efter att jag har slutat. Jag måste bara påpeka att det är bara en mil härifrån till Vattholma och jag hoppas då att du förstår min frustration.

Nu ska jag sluta klaga och hitta på något annat.
/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-11-27 09:34:35

haha de e ra, då har du något som pushar dig att jobba nu =)

förstod nästan de :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela