Therese

Så här ser jag på saken

It's my life

Publicerad 2008-11-13 11:53:51 i Allmänt,

Känns som jag har sagt det här i varenda inlägg från denna vecka att det är grått och rengigt utanför fönstret här hemma och så även idag, varför kan det inte bli fint väder igen. Hatar den här peridoden då det bara regnar och är grått och trist hela tiden.

I denna skrivande stund så skulle jag sitta nere på Växjö Universitet och hålla på med en gruppgenomgång på de arbeten som vi skrivit, men som du vet så har jag ju valt att hoppa av den kursen. Men på något konstigt sätt så saknar jag det, jag vet inte varför, men det kan bero på att jag satt i ett rum med människor som var lika sporttokiga som jag eller så är det så enkelt att man kände sig duktig för man pluggade på universitet. Men den största anledningen just nu tror jag, att jag saknar det, för jag ligger här hemma i soffan och har grymt tråkigt.
Men jag har ännu en bisarr tanke. I somras så fick jag beskedet att jag kommit in på radioutbildningen uppe i Piteå men jag hade ju som sagt bestämmt mig för att gå på journalistikkursen nere i Växjö så jag tackade nej till radioutbildningen. Om jag inte hade gjort det så skulle jag varit uppe i Piteå just nu och jag vet inte om jag ångrar mig att jag tackade nej, men jag får ju som sagt en ny chans igen i sommar att söka upp dit igen och hoppas att jag kommer in.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela