Therese

Så här ser jag på saken

Onsdag

Publicerad 2008-10-01 21:59:29 i Allmänt,

Imorse vaknade jag klockan 06:00 och var helt pigg, ganska konstigt enligt mig, jag somnar om och vaknar igen en halvtimme senare när alarmet på mobilen tjuter. Dags att gå upp och äta frukost och göra sig i ordning inför dagens jobb på Ultuna restaurangen. Vädret visade inte sin bästa sida idag och jag hade ingen lust att gå utanför dörren, helst utav allt hade jag velat stanna hemma och krypa ner under en skön varm filt och kolla på film.
Arbetsdagen på Ultuna flöt på bra och jag och Sara hade hand om hela serveringen där tre olika sällskap kom, en på 33, en på 19 och en på 12 personer.
Efter jobbet så åker jag ner till stan och tar upp jakten på ett par stövlar som jag vill ska pryda mina fötter under hösten, vintern och våren. Imorse när jag satt och skumläste dagens unt såg jag att det var annons på ett par stövlar på Wedins som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Så det första jag gjorde när  jag kom ner till stan var att gå upp till Wedins och kolla om de fanns och de gjorde de tyvärr inte, i alla fall inte i min storlek. Så jakten gick vidare, in på Scorett ingen lycka, in på August Johanson skor ingen lycka, in på Nilson in på Vagabond ingen lycka där heller. Hade nästan tappat hoppet när jag styrde stegen mot din sko och där inne hittade jag de, kanske kommer upp en bild här framöver.

Orkar inte skriva mer, är lite trött efter dagens bravader. Imorgon har jag inget jobb inplanerat, om inte dagsiet ringer och vill att jag ska hoppa in, så det betyder att jag är ledig. Och det ska firas med sovmorgon.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela