Therese

Så här ser jag på saken

Sista framträdandet

Publicerad 2008-10-05 18:25:37 i Allmänt,

Ja, igår var det sorgligt nog det sista Skyttorpsdamlag på några år framöver. Vi är nu officiellt Vattholma dam, känns lite konstigt att säga det. Men vi är fortfarande samma sköna gäng och vi kommer fortsätta kämpa för att ta oss högre och högre upp. Men nu tänkte jag nämna lite kort om avslutningen igår.
Igår var det otroligt kul, vi började dagen med en femkamp ute vid Bolandsgatan. Där körde vi, Segway, sumobrottning, rodeo, bågskytte och humanbowling. När vi kom dit blev vi uppdelade i olika lag och i mitt lag så hamnade, Jonna, Matilda, Anna och Camilla. Segwayen var kul och sumobrottningen var ännu roligare. Vi vek oss i skratt när vi såg alla i laget sätta på sig de otroligt fula dräkterna, kan påpeka att det kan komma upp bilder lite senare. Roligast på hela femkampen var rodeon för jag har alltid funderat på hur länge jag skulle klara av att sitta kvar på tjuren och nu fick jag ett svar även om jag troligtvis skulle sitta kvar längre om jag fick göra om det, jag satt kvar i 21 sekunder och Lollo var värst på 22. Sen när femkampen var slut så åt vi lite lunch jag hade valt hamburgetallrik, vet inte vad jag ska säga om det det var väl inte den godaste hamburgaren jag ätit och efter att lunchen var slut så fick vi reda på hur det hade gått och det visade sig att vi kom tvåa utav fem lag.
Efter femkampen begav vi oss iväg i taxi mot Fyrishov för lite relaxbad, därblev det race i vattenruschbanorna och lite chill i bubbelpoolen.
Därefter åkte vi buss ut till Skyttorp för att gå på den sista avslutningen i klubbis, den var väl helt okej. Jag sträckte ncken på något konstigt sätt under femkampen och fick någon konstigt huvudvärk så jag åkte hem efter en liten stund.
Det var en rolig sista dag med Skyttorpsdamlag, men nu ser vi framåt men då som Vattholma dam.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela