Therese

Så här ser jag på saken

11 september

Publicerad 2008-09-11 21:12:59 i Allmänt,

Jag vet inte vad just du tänker på när du hör datumet 11 september, du kanske har någon släkting eller något liknade som fyller år vad vet jag men jag tänker i alla fall på två ganska hemska händelser. Den första bilden som kommer upp i mitt huvud är när det andra utav de två tvillingtornen, World trade center, på Manhattan, New York, blir stäffat av ett kapat flygplan. Jag kommer aldrig glöma den dagen det var den 11 september 2001 och jag och min kompis Ninni hade precis kommit hem från skolan och slog på tvn och trodde att det var en film som vi såg på när vi såg planet träffa ena tornet. Och jag kan fortfarnade sitta och tro att planet ska fortsätta genom tornet. Jag har fortfarnade lite svårt att fatta att det egentligen har hänt. Så mina tankar går självklart till de som mist någon/några i denna otroligt hemska händelse.

Den andra händelsen som jag kommer att tänka på är Anna Lind mordet, för fem år sen.
Jag kommer ihåg att jag var sjuk och var hemma, redan den 10 september hade Anna blivit knvihuggen men jag var ovetande om detta och morgonen den 11 september 2003 vaknar jag upp och slår på tvn och kollar in texttv och där står det att Anna Lind blivit knivhuggen och senare under morgonen så avlider hon av de svåra skadorna. Så mina tankar går naturligtvis också till hennes nära och kära.

Den 11 september så kommer dessa bilder alltid komma upp i mitt huvud.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela