Therese

Så här ser jag på saken

Fotboll

Publicerad 2008-09-11 13:27:49 i Allmänt,

Igår så åkte ju jag, pappam min kusin Jossan och faster Stina till Råsunda och kollade på Sverige-Ungern. Kan ju säga direkt att varekn vädret eller spelarna visade sig från sin bästa sida. Det regnade nästan hela matchen fast det var ju inget spöregn utan sånt här fint regn, kan det verkligen regna fint? Men om jag ska nämna något om matchen så kan jag ju säga att första havlek var katastrofal och jag satt hela tiden och hoppades att 0-0 skulle stå sig till halvtidsvilan, för ett tag kändes det inte som det. I halvtid kom det ut små söta ungar som sparakde upp bollar från planen upp på läktarna jag hade otur och fick tyvärr ingen. Sen började andra halvlek och stundtals så tycker jag att det var bra spel och första målet av Kim Källström var hur snyggt som helst och det andra av Samuel Holmén var inte så dåligt det heller.
Största besvilkelsen under matchen måste ha varit Zlatan som jag inte tycker gjorde så mycket rätt och matchens lirare blev såklart Sebastian Larsson som jag alltid har tyckt om ända sen han blev utagen i landslagstruppen. På tilläggstidens sista sekundrar så gör Ungern ett tröstmål, så matchen slutar 2-1. Kan ju inte säga att detta inte var en sån underhållande match, men alla vinster räknas och det är på hemmaplan som man måste vinna om man ska ta sig till VM.
Kan komma bilder senare under dagen om jag orkar lägga in de på datorn.
/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela