Therese

Så här ser jag på saken

"Frös benen av mig"

Publicerad 2008-09-29 21:34:57 i Allmänt,

Kom hem från träffen med laget för cirka en halvtimme sen. Det var en rolig stund med många skratt och låten vi kommer sjunga är bäst.
Men nu tänkte jag komma till rubriken, jag kanske inte riktigt frös benen utav mig men det kändes som det. Åkte moppe dit och tillbaka redan på ditvägen tyckte jag att det var lite kallt och då hade jag vinterjacka och vintervantar, tycker att det är tillräckligt med varma kläder men det var det icke. Påvägen hem var det ju ännu värre. Redan vid Örkälla så började kylan sprida sig upp i benen, jag kan då påpeka att jag inte kommit en sån lång bit på vägen och har cirka en kvart tjugo minuters moppefärd kvar, kände då att detta skulle bli en lång resa. Med den isande kylan som spred sig upp från benen så kom det helt plötsligt ut en katt påvägen och genast for hjärtat upp i halsgropen, det var faktiskt det enda djuret som jag såg under hela resan för annars brukar det krylla av råddjur osv. Sen efter bygdegården fick jag en bil bakom mig som aldrig bländade av och där bakom låg personen i ca 500 meter till och jag såg absolut inte ett skit och började funderar på när jag skulle pka ner i diket. Undrar vad man som person tönker med när man ligger bakom en moppe med hellyse "Äsch det är ju bara en moppe, den behlver jag ju inte ta hänsyn till han/hon ser väl ändå inget?" Varför ska man då blända av för bilar och inte moppar, för det är ju inte första gången som detta händer, syns jag inte eller?

Nej, det var inte meningen att jag skulle dra upp det där om hellysen, men jag bara slank in på det och har irriterat mig så grymt mycket på det.
Nu tänkte jag gå och torka och platta håret inför morgondagens jobb.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela