Therese

Så här ser jag på saken

Jag visste att detta skulle hända

Publicerad 2008-09-05 11:17:06 i Allmänt,

Idag så händer det absolut ingeting, jag har ingenting som jag har lovat att göra här hemma, så det slutar väl med att jag kommer sitta här framför datorn hela dagen.
Var ute och hämtade posten nyss och då var det ett brev till mig från arbetsförmedlingen, jag visste inte vad jag skulle vänta mig när jag öppnade brevet. När jag tar upp pappret och läser så inser jag att de tycker att jag ska söka ett diskarjobb på terassen en krog i Uppsala. Den annonsen har legat uppe hela sommaren och de har fortfarande inte hittat någon. Nu känner jag mig tvingad att söka den tjänsten även fast jag inte har någon lust eller sån stor möjlighet att ta det jobbet eftersom det är lite svårt att komma hem när det är ett nattjobb, hade de tänkt att jag ska gå en mil för att jag ska komma hem.
Det var precis det här som jag förväntade skulle hända när jag skrev in mig som arbetssökande på arbetsförmedlingen, de kommer skicka en massa olika jobb som de tycker skulle passa till mig vilket inte jag kommer att tycka.
/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-09-05 15:18:10

haha har oxå sett den annonsen :P funderade på å söka först men sen kom jag på att de e nog apdålig lön och hem kommer inte jag heller :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela