Therese

Så här ser jag på saken

Regnet stoppar inte mig

Publicerad 2008-09-03 16:39:33 i Allmänt,

Jag trotsade de gråa och regntunga molnen imorse och satte mig på min moppe och brummade iväg mot Vattholma och Upptåget. Efter en stunds brummande så tycker jag att jag hör hur det börjar falla regndroppar mot min hjälm och några sekunder senare så fullkomligt vräker det ner, men det stoppar inte Therese från att fortsätta brumma på moppen och när jag väl kom fram så var jag inte så blöt.
Det första jag gjorde när jag kom in till stan var att gå till arbetsförmedlingen och skriva in mig som arbetssökande, som det så fint heter. Det visar säg att jag är tvungen att gå på något infomöte nästa vecka. Sen efter den stunden på arbetsförmedlingen så gick jag tillbaka till station och köpte ett ungdomskort så jag slipper betala varje resa. Sen ick jag och satte mig på mammas jobb en stund och lite senare gick vi ner till stan på hennes lunch och hittade lite fina kläder. Vem vet det kanske kommer upp en bild någon gång.

/Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela