Therese

Så här ser jag på saken

Storstädning

Publicerad 2008-09-05 17:42:05 i Allmänt,

Idag har jag städat exakt varendra vrå och låda inne i mitt rum och jag kan erkänna för er att det behövdes. Fattar inte hur man kan samla på sig så mycket skit eller hur lyckas jag hitta leksaker sen jag var liten som jag trodde att jag hade städat ur förlänge sen. När jag såg de där leksakerna så får jag genast flashbacks till då när man var i den åldern och lekte med sakerna. Eller när jag kollade i en låda som jag har haft i mitt skrivbord i flera år som det stort och tydligt står HÄSTSAKER, där i har jag hittat diverse saker som jag fått från hästklubben Pollux och från flera olika ställen. Nu var den lådan ganska tom eftersom jag har gett bort det mesta till min lilla kusin Julia som fick sin dröm uppfylld att få en egen häst, det kanske ni förstår att jag oxå hade som dröm när jag var liten och kan väl säga att den drömmen fortfarade finns kvar i mitt huvud därav den lådan som jag hade ifall om jag möjligtvis skulle få en häst. Men nu till saken i lådan så hittade jag mina samlarkort på olika hästar som jag samlade på när jag var liten och det var riktigt kul att kolla på de igen. Och när jag satt och kolla på korten så kom jag att tänka på när jag var i 9-10 års åldern och Spice Girls var stora och de var mina stora idoler och jag hade nästan allt med de på och jag hade även då samlarkort och de här var då med Spice Girls på då såklart. Kommer ihåg när vi var några tjejer i klassen som alltid uppträde till de på "roliga timmen", jag fick alltid vara Geri (stavning). Hittade de inte nu och har för mig att jag har kastat de för några år sen men efter en stunds letande så hittade jag skivan som spelades förfullt för cirka 10 år sen. Nu slog jag på den och började lyssna på låtarna och inser att jag fortfarnade kan texten till låtarna.

/Therese

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2008-09-06 15:20:46

haha jag har oxå samlat på spice girls och hästkort fast vem har inte de egentligen? xP

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela